torsdag den 12. november 2009

Kortmester 2009

Så blev kortmesterskabet afgjort og tænk blandt de mange, mange dygtige piger , blev jeg den heldige vinder. Det hele startede med, at Sofie synes, at jeg skulle melde mig til Scrapsisters kortmesterskab. Det blev til 7 ugers spændende, varieret og krævende opgaver. Den sværreste af alle opgaver var finalopgaven som var fri. Umiddelbart tænkte jeg - YES, meeeen så begyndet præstationsangsten, for kortet skulle være specielt. Her er mit kort:

Mønsterpapir: My Minds Eye, Cosmo Criket, Bella blvd og Prima. Stempler : Blomst og stængel (embossed) "Artistic borders" fra Hero Arts og blomstermidten Pebbles fra Prima. Vinduerne er syet/vævet. Dukken fungere som påklædningsdukke og er sat på kortet med velco. Kjolen kan tages af. Alle sygninger på kortet er håndsyet med knaphultråd.

Inspirationen til kortet kom fra nogle skæve huse jeg tidligere har lavet i glas (altså før jeg scrappede) Husene er lavet så de kan hænge på en troldegren.

Påklædningdukken er lavet i dobbeltkarton med ståltråd fra hoved til mave for at gøre den mere stabil. Håret er lavet af brodergarn omviklet på ståltråd for at få håret til at stritte.


Midten af kortet: Mønsterpapir My Mind´s Eye, Tilda, Cosmo Cricket og ukendt mærke. Tavlen skal bruges som skrivefelt (jeg er ikke vild med at skrive kort - kun lave dem). Kaninen, fuglen og billedrammen er stempler fra "sending happy thoughts", "mix and match" og "whoo loves you" fra Hero Arts. Tøjbøjlerne er lavet af ståltråd. Knagerne er 2 brads.



Bagside: Fugl og træstamme er stempler fra "Whoo loves you" samt tekstempeler fra Hero Arts. Trækronen er lavet med blomsterpunch i to størrelser. Jeg er så heldig at min mormor har lært mig at orkere, så sommerfuglen har jeg selv lavet.

Endnu engang vil jeg gerne takke alle der har stemt på mine bidrag gennem hele kortmesterskabet og ikke mindst alle de søde kommentarer og lykønskninger.

Til Sofie: Mange knus og et STORT tak for hjælpen gennem mine 9 mdr. som scrapper.

10 kommentarer:

  1. Mange gange tillykke!! Det er bare et fantastisk kort.., skønne farver, masser af spændende detaljer og et helt igennem spændende kort!! Så sejren er velfortjent..!! I det hele taget en skøn konkurrence, alle de flotte kort der har været..!! :)))

    SvarSlet
  2. Stort TILLYKKE med vinderkortet!! Det er afsindigt flot og kreativt, masser af skønne detaljer og små finurligheder ;-). Helt igennem velfortjent!!

    SvarSlet
  3. TILLYKKE TILYKKE, et fantastisk og unikt kunstværk - RESPEKT :-)
    Ny den lækre gevingst, den er fortjent :-)

    SvarSlet
  4. Dit finalekort er simpelthen så flot, gennemført og lækkert anderledes. Stort tillykke med at du vandt. Det var fortjent.
    Mange scraphilsener Karina

    SvarSlet
  5. Kæmpe STORT tillykke, imponerende flot og gennemført kort. En velfortjent sejr :)

    SvarSlet
  6. Jeg er FULDSTÆNDIG måløs Helle.....hold da k... hvor er det flot lavet. Kæmpe stort tillykke med 1. pladsen - den er SÅ fortjent. Tror det er noget af det mest gennemførte jeg endnu har set. Tænk alle de detaljer du har fået med - fantastisk!
    Stort tillykke!
    Knus Sanne

    SvarSlet
  7. Jamen jeg kan ikke sige tillykke og WOW nok gange. Det er så flot gået Helle! Du tog virkelige kegler med dit flotte finalekort og med dine flotte kort hele vejen igennem den lange rejse. Din præmie er på vej i posten til dig :-) God weekend!

    SvarSlet
  8. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige :-) hvor er det bare FLOT og så vildt kreativ du er, alle de ting du kan, det er da vildt.... Et KÆMPE tillykke med finalepladsen, den kan ikke være mere fortjent :-)

    SvarSlet
  9. TILLYKKE. Jeg havde tænkt at du laver lige de anderledes kort som ville falde i folks smag, men sørme om du ikke imponere med et helt kunstværk her til sidst. Og så har jeg noget med påklædningsdukker, hold nu k... så flot det kort er Helle.

    SvarSlet
  10. Dette var jo bare helt fantastisk originalt og søtt! Skjønner godt at du har vunnet! Gratulerer!

    SvarSlet

Tusind tak for dit besøg og tak for kommentaren. Det betyder meget at få respons.